: 2006-os beszámoló |
2006-os beszámoló
Benke 2006.11.09. 16:19
Nehéz kezdés után eredményes befejezés.
Nehéz kezdés után eredményes befejezés
Skoda Gábor és Skoda Gáborné a Pécsi Rally Sport Club párosa rendkívül nehéz, gondokkal terhes, ám eredményes szezont tud maga mögött. A 2006-os szezonban új versenyautóval, új kategóriában álltak a rajtvonalra. Az új autó egy Lada VFTS, amely a várakozásoknak megfelelően, mindjárt az év első versenyén a miskolci dobogóra segítette a versenyzőket. A következő, kaposvári verseny egy sajnálatos technikai hiba miatt az utolsó gyorsaságin fejeződött be, amikor leszakadt a versenyautó kuplungja. Itt sajnos azután esett ki a páros, hogy az első gyorsaságitól kezdve vezette a kategóriáját. Esztergom volt talán az idei év legproblémásabb versenye. A speciálisan versenyzésre kifejlesztett váltó tönkrement, így a második szervizparkban váltót kellett cserélni az autón, ráadásul ezt csak úgy sikerült kivitelezni, hogy tizenegy percet késést írtak jóvá a szervizpark után. Ám ezzel együtt is sikerült a kategória negyedik helyét megszerezni. Következett a budapesti futam, ahol újabb technikai hiba miatt már a harmadik gyorson kiestek. A kiesés okát ráadásul mai napig homály fedi, ugyanis miután hazaértek, a versenyutó hajtásláncán mindent rendben találtak, a motor is kifogástalan állapotban volt. A kiesés után azonban az autót semmilyen módon nem lehetett beindítani. Pécsre úgy készültek, hogy ha itt is gondok lesznek, akkor erre az évre befejezik a versenyzést, ám Fortuna újra melléjük állt, és a hazai pálya előnyeit élvezve, a nézőket is kiszolgálva kategóriájuk második helyén, a Lada-kupa értékelésében pedig a harmadik helyen végeztek. Ez volt az a pont, ahol újra feléledtek a remények egy dobogós év végi eredményre. Az évad egyetlen murvás versenyét Várpalotán rendezték, ahol a pályák hírhedtek arról, mennyire igénybe veszik az autókat. A Lada VFTS is megsínylette ezt a Várpalota környéki dombok közé tett kiruccanást, hisz a futam után szinte minden futóműalkatrészt cserélni kellett az autón. Ezzel együtt azonban sikerült a kategória ötödik helyén célba érni, és az év végi elszámolásnál rendkívül értékes pontokat szerezni. Végül Kiskőrös következett, amely új helyszín volt a versenynaptárban. Aszfaltos verseny, amely szűk, technikás pályán zajlott. Nagy szerencsével még az év végi második hely is elérhető volt, ám a reális cél az összesített év végi harmadik hely megszerzése volt. Nagyon szoros küzdelemben, végül ezt sikerült is elérni, hisz a versenyt a kategória második, valamint a Lada-kupa harmadik helyén zárták a versenyzők. Skoda Gábor:
-Ennyi kudarc és küzdelem után nagyon büszke vagyok arra, hogy az év végén felállhatunk a dobogóra. Nagyon sok gondunk volt az idén, rengeteg technikai problémával kellett megbirkóznunk. Budapest után nem hittem volna, hogy sikerül ezt az eredményt elérni, de támogatóinkak és szervizcsapatunknak köszönhetően végül mégis sikerült, munkájukat, támogatásukat ezúton is megköszönöm. A jövő évről néhány napon belül megkezdődnek a tárgyalások, jelenleg nem túl rózsás a helyzet, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy jövőre is versenyezhessünk. Reméljük, hogy jelenlegi és jövőbeni szponzoraink is méltatják eredményeinket, és mellénk állnak a következő évben. Külön köszönöm a rengeteg néző és barát támogatását amelyet az egész év során kaptunk. Nélkülük ezt az eredményt biztosan nem sikerült volna elérni! Köszönöm!
(rallyzone.hu)
|